Klassisk ansiktbehandling

(Utförs av Anne Bjennes, Anna Linder, Madeleine Kelter)

I den klassiska behandlingen ingår rengöring, peeling,  portömning, massage, mask, och avslutande produkter. Hudterapeuten gör en analys av huden och väljer produkter efter kundens behov.

Ayurvedisk ansiktsbehandling

(Utförs av Anne Bjennes, Mia Favre)

Under hudanalysen utgår terapeuten från ett holistiska synsätt som är knutet till ayurveda och den personliga doshan. Ekologiska produkter från Lakshmi används för att eftersträva balans och vitalitet i huden.

Exuviance Retinol Peeling

(utförs av Anne Bjennes och Anna Linder, Madeleine Kelter)

Retinol är en form av A-vitamin som exfolierar och stimulerar bildandet

av nya hudceller, förbättrar hudens struktur, minimerar rynkor och jämnar ut hudtonen. Peelingen appliceras på salongen och tvättas av hemma

efter hudterapeutens instruktioner. Efter 2-3 dagar kan det uppstå en fjällning som varar i någon dag beroende på hudtyp. Inom en vecka är huden helt återställd med förnyad spänst och smidighet.

AnsiktsZonterapi

(Utförs av Anne Bjennes & Mia Favre)

Genom att behandla ansiktet, påverkas också resten av kroppen positvt, på samma sätt som vid vanlig fotzonterapi.
Istället för att fokusera på symptombehandling analyseras de fysiska, organiska och emotionella tillstånd som är orsaken till obalanser och sjukdomar.
Genom att grundorsaken behandlas kan besvären minska och även försvinna

Ansiktsmassage

(Utförs av Anne Bjennes, Anna Linder, Karin Linder, Mia Favre, Alf Palmer & Madeleine Kelter)

Att få ansiktsmassage påverka hela kroppen positivt. Förutom att huden slätas ut och återfuktas så slappnar musklerna av och då kommer cirkulationen i gång. En mycket avstressande behandling som passar alla.

veda11.jpg
Ansiktsbehandling