Vedakliniken AB  Stora Brogatan 4  tel: 0176-150 80  mail: info@vedakliniken.se

Klassisk ansiktbehandling

(Utförs av Anne Bjennes, Anna Linder, Madeleine Kelter)

I den klassiska behandlingen ingår rengöring, peeling, ångbad, portömning, massage, mask, och avslutande produkter. Hudterapeuten gör en analys av huden och väljer produkter efter kundens behov.

Ayurvedisk ansiktsbehandling

(Utförs av Anne Bjennes, Mia Favre)

Under hudanalysen utgår terapeuten från ett holistiska synsätt som är knutet till ayur veda och den personliga doshan. Ekologiska produkter från Lakshmi används för att eftersträva balans och vitalitet i huden.

Galvanisk ansiktsbehandling

(utförs av Anne Bjennes, Anna Linder, Madeleine Kelter)

Behandlingen utförs till större delen med apparat. Genom att varsamt tillföra positiva och negativa galvaniska impulser till ansiktet blir det möjligt att djuprengöra huden och tillföra näring. Huden får ny energi, lyster och spänst.

Exuviance ansiktsbehandling

(utförs av Anne Bjennes och Anna Linder, Madeleine Kelter)

En behandling som är baserad på fruktsyror och dess värdefulla egenskaper. Under behandlingen rengörs och återfuktas huden på ett skonsamt och säkert sätt vilket bidrar till att hudens normala funktioner återställs.

AnsiktsZonterapi

(Utförs av Anne Bjennes & Mia Favre)

Genom att behandla ansiktet, påverkas också resten av kroppen positvt, på samma sätt som vid vanlig fotzonterapi.
Istället för att fokusera på symptombehandling analyseras de fysiska, organiska och emotionella tillstånd som är orsaken till obalanser och sjukdomar.
Genom att grundorsaken behandlas kan besvären minska och även försvinna

Ansiktsmassage

(Utförs av Anne Bjennes, Anna Linder, Mia Favre, Alf Palmer & Madeleine Kelter)

Att få ansiktsmassage påverka hela kroppen positivt. Förutom att huden slätas ut och återfuktas så slappnar musklerna av och då kommer cirkulationen i gång. En mycket avstressande behandling som passar alla.